Dedykowane zespoły

Pracując z Portugalii realizuje projekt dla australijskiej firmy

> Blog > Dedykowane zespoły > Pracując z Portugalii realizuje projekt dla australijskiej firmy

Kogifi Team

28.06.2021

Pracując z Portugalii realizuje projekt dla australijskiej firmy

Rozmowa z Joanną Kowalską z Kogifi Digital, która opowiada o ciekawych kulisach pracy Project Managera w międzynarodowym i międzykulturowym środowisku.

 

Asiu czym zajmujesz się w Kogifi Digital?

J.K. W Kogifi pracuję na stanowisku IT Project Managera. Zajmuję się dostarczaniem usług i produktów biznesowych opartych o nowe technologie.

Brzmi bardzo poważnie. Jak to można przełożyć na konkretną codzienną pracę?

J.K. To nic strasznego, zajmuje się między innymi:

- organizacją pracy oraz zarządzaniem komunikacją w zespole projektowym

- przygotowywaniem zakresu pracy i harmonogramu oraz zarządzam budżetem projektowym

- organizacją i prowadzeniem spotkań z klientem, prezentacją postępów w projekcie oraz planowaniem kolejnych działań.

Ostatnio masz okazję realizować w Kogifi Digital bardzo ciekawy projekt. Możesz nam o nim opowiedzieć?

J.K. Tak. Współpracujemy z jedną z australijskich agencji marketingu cyfrowego, która w swoim portfolio ma największe i najbardziej rozpoznawalne marki ze swojego kraju.

Co konkretnie dla nich robicie?

J.K. Realizujemy  projekt rozwoju i optymalizacji strony internetowej dla jednej z australijskich uczelni wyższych.

Możesz szerzej opisać projekt?

J.K. Nad projektem, który prowadzony jest w metodyce Agile, pracujemy w kilkuosobowym międzynarodowym zespole. Po stronie Kogifi w zespole projektowym, oprócz mnie, pracuje dwóch deweloperów w technologii Sitecore. Jeden odpowiada za działania Backend drugi za Frontend, natomiast ja zajmuję się kompleksowo całym projektem. Po stronie klienta w zespole projektowym jest dwóch managerów zarządzających.

Jak długo potrwa ten projekt i jaki jest jego cel biznesowy?

J.K. Ostateczna długość projektu nie jest jeszcze znana, ponieważ obejmuje on m.in. projektowanie nowych funkcjonalności, które implementowane są w czasie dwutygodniowych sprintów. Celem biznesowym jest optymalizacja wydajności i użyteczności witryny internetowej, co przełoży się na skuteczność biznesową.

Jaka jest Twoja rola w projekcie?

J.K. Koordynuję działania w projekcie związane z planowaniem pracy oraz wydajności zespołu i dbam o dostarczanie rozwiązań w wyznaczonym terminie.
Oprócz tego, wraz z klientem,  zajmuję się analizowaniem i planowaniem działań mających na celu rozwój strony. Ponadto prezentuję i raportuję wyniki pracy wykonanej przez nasz zespół.

Jak to jest pracować pomiędzy dwiema różnymi strefami czasowymi? Jak sobie radzisz z różnicą czasu?

J.K. Pomimo różnych stref czasowych w Polsce  (CEST) i Australii (AEST), czego wynikiem jest aż 8h różnicy, znaleźliśmy kompromis w kwestii dogodnego czasu  na regularne spotkania. Przy tego typu projektach kluczowe jest ustanowienie priorytetów w projekcie oraz organizacja pracy swojej i zespołu.
W zasadzie mamy tylko jedną dogodną porę, żeby spotkać się i przedyskutować bieżące sprawy w projekcie. W Polsce jest to początek dnia mojej pracy, godzina 8 rano, podczas gdy w Australii jest to godz. 16, czyli końcówka ich dnia pracy.
Codziennie pod koniec mojego dnia pracy przygotowuję podsumowanie działań w projekcie dla klienta, dzięki temu otrzymuję informacje na bieżąco zaraz na drugi dzień.
Największym wyzwaniem był kickoff projektu, skompletowanie zespołu i zorganizowanie pracy w takich godzinach, aby były dogodne dla klienta.
Dzięki dobrze poukładanym procesom w projekcie praca przebiega sprawnie.

Jakie widzisz plusy i minusy takiej współpracy międzykontynentalnej?

J.K. Każdy projekt traktuję jako doświadczenie zawodowe i obszar do zdobywania nowych umiejętności.
Plusem jest to, że ze względu na ograniczoną natychmiastową dostępność staram się lepiej planować i optymalnie wykorzystywać czas.
Z drugiej strony ta ograniczona dostępność, również może być dużą przeszkodą w szybkim i skutecznym rozwiązaniu problemów, których na razie nie mieliśmy.

Na co trzeba zwrócić uwagę prowadząc projekty w innej strefie czasowej, oraz współpracując z inną kulturą?

J.K. Pracując w środowisku międzynarodowym, przede wszystkim należy mieć na względzie jak ludzie z danej kultury, czy kraju podchodzą do pracy, terminowej realizacji zadań, rozumienia metodyki zarządzania projektem oraz jakie mają poczucie czasu.
Na samym początku konieczne jest ustalenie wspólnych zasad współpracy oraz narzędzi służącymi do zarządzania zadaniami i komunikacji. To pozwala na łatwiejsze budowanie relacji i planowanie pracy w taki sposób, do jakiego przywykli nasi kontrahenci. Jako PM mam doświadczenie we współpracy z różnymi kulturami, ale główne europejskimi.

Bazując na swoim doświadczeniu, mogę powiedzieć, że w zespole skandynawskim, niemieckim czy holenderskim wiele działań da się zaplanować szczegółowo z wyprzedzeniem, natomiast w przypadku zespołu włoskiego wiele rzeczy zmieniało się nagle.

W różnych krajach są też różne potrzeby dotyczące organizacji i charakteru spotkań np. w Szwecji, Wielkiej Brytanii czy Holandii preferuje się częste i szybkie spotkania z relacją o tym co się dzieje w projekcie.

Jeszcze jedna ważna rzecz to komunikacja w projekcie międzynarodowym, zawsze odbywa się w języku angielskim i trzeba mieć na względzie, że nie zawsze te same słowa będą miały to samo znaczenie. Żeby mieć pełne zrozumienie i pewność, trzeba dopytać o kontekst.
U naszego obecnego klienta pracują ludzie z różnych zakątków globu, co sprawia, że z każdym komunikuje się inaczej. Praca jest planowana na każdy tydzień a postęp weryfikowany na spotkaniach, które odbywają się 2 razy w tygodniu. W moim odczuciu jest to dynamiczne, dobrze zorganizowane środowisko biznesowe.

Co ciekawe ostatnio przeniosłaś się do Portugalii, skąd realizujesz projekt dla firmy z Australii. Brzmi intrygująco!

J.K. Tak. Aktualnie mieszkam i pracuję w Portugalii. W Kogifi Digital pracujemy zdalnie i skwapliwie korzystam z tej możliwości. Dzięki temu łączę pracę z poznawaniem nowych miejsc, ludzi, kultury oraz zdobywam nowe doświadczenie w organizowaniu sobie warunków pracy w środowisku międzynarodowym.

 

Joanna Kowalska to absolwentka kierunku zarządzanie projektami na Uniwersytecie Warszawskim. Ma ponad 4 lata doświadczenia w branży IT w prowadzeniu technicznych projektów i wdrażaniu rozwiązań informatycznych oraz rozwoju oprogramowania.

You may also like:

Pracując z Portugalii realizuje projekt dla australijskiej firmy

Dedykowane zespoły

Pracując z Portugalii realizuje projekt dla australijskiej firmy
  • Kogifi Team
  • 28.06.2021
Outsourcing w IT

Dedykowane zespoły

Outsourcing w IT
  • Kogifi Team
  • 29.04.2020
SharePoint Team z KOGIFI

Dedykowane zespoły

SharePoint Team z KOGIFI
  • Kogifi Team
  • 28.07.2018

Używamy plików cookie w celu świadczenia usług i funkcji oferowanych na naszej stronie internetowej oraz w celu poprawy jakości obsługi. Więcej!