Produkty

Historie sukcesu klientów Adobe AEM

> Blog > Produkty > Historie sukcesu klientów Adobe AEM

Kogifi Team

08-04-2021

Historie sukcesu klientów Adobe AEM

W naszym cyklu opisującym zalety Adobe AEM poruszyliśmy już kwestie techniczne powodujące, że jest to tak bardzo ceniona platforma Enterprise CMS. Opisaliśmy także to, kto powinien sięgnąć po ten CMS. Teraz czas przejść do samych konkretów, czyli pokazania konkretnych historii sukcesu, gdzie zobaczymy jak wiele światowych firm zaimplementowało rozwiązania Adobe AEM i potrafiło skorzystać z ich zalet, tak aby rozwijać swoje biznesy i czynić je jeszcze lepszymi.

Znaczący wzrost przychodów

Celem większości biznesów na świecie jest zysk. Nie da się go osiągnąć bez ciągłego rozwoju produktów, wchodzenia na nowe rynki i oczywiście zdobywania nowych klientów i co za tym idzie wzrostu sprzedaży. Jak Adobe może pomóc w takich działaniach pokazuje case study znanej firmy Helly Hansen, producenta odzieży oraz ekwipunku żeglarskiego. W związku z ekspansją międzynarodową firmy w 2016 roku zdecydowano o implementacji platformy eCommerce Adobe Magento. Dzięki jej integracji z Adobe AEM udało się stworzyć 55 sklepów online z wyborem 7 języków narodowych oraz różnymi metodami płatności i dostaw.
"Doświadczyliśmy ogromnego wzrostu." – tak krótko podsumowuje Chris Hammond, Chief Digital Officer, Helly Hansen. Osiągnięto 40% wzrost przychodów, 20% wzrost ruchu na stronach oraz 37% wzrost ruchu z urządzeń mobilnych.

Lepsze dotarcie do klientów poprzez kanały online

Każdy prowadzący biznes online wie, że dotarcie do jak największej liczy potencjalnych klientów, jest kluczem do sukcesu we współczesnym świecie. W kontekście użycia narzędzi Adobe można przytoczyć tu przykład NCMEC, organizacji zajmującej się poszukiwaniami zaginionych dzieci. W przypadku takiej działalności szczególnie ważne jest szybkie i bezbłędne dotarcie do jak największej liczby osób, które mogłyby pomóc w poszukiwaniach zaginionych, często wiele lat wcześniej, dzieci. NCMEC oprócz Adobe AEM korzystał z takich narzędzi jak m.in. Creative Cloud for Enterprise, Document Cloud, Experience Manager oraz Adobe Customer Solutions.
Dzięki pracy na ww. narzędziach ze stajni Adobe udało się m.in. zredukować współczynnika odrzuceń o 75%, sprawić, że aż 90% wizyt na stronie kończy się kliknięciem oraz o 48% zwiększyć liczbę wizyt na stronie. W praktyce oznacza to, że o wiele więcej zaginionych dzieci ma szanse odnalezienie swoich rodzin.

Strona lądowania gotowa w 1 dzień!

Czas to pieniądz! To stare biznesowe powiedzenie zna każdy i mimo upływu czasu nie traci ono na znaczeniu. Wręcz przeciwnie, na współczesnym rynku wygrywa ten, kto jest szybszy. Szybkość w świecie online to konieczność jak najszybszego uruchamiania projektów internetowych, takich jak między innymi nowe strony lądowania, czy kampanie w kanałach online.
Jako przykład ekspresowego działania można przytoczyć firmę Mercy Health, która w ciągu jednego dnia była w stanie stworzyć landing page informujący pacjentów o sytuacji związanej z pandemią Covid-19. Oprócz szybkości stworzenia takiej strony oczywiście liczyła się także jej przyjazność użytkownikom oraz możliwości personalizacji komunikacji i sprawnego kontaktu na linii pacjent – firma. Wykorzystanie narzędzi oferowanych przez Adobe AEM to doskonały przykład na wprowadzenie transformacji cyfrowej w służbie zdrowia, gdzie standardy cyfrowe nie należały do najwyższych. Pacjenci mogli teraz nie tylko płacić rachunki za pośrednictwem mercy.net, ale również planować wizyty, przeglądać wyniki badań laboratoryjnych i uzyskiwać dostęp do informacji samoobsługowych.

Nieograniczona elastyczność i kreatywność rozwiązań

Przykładem na to jak wielką moc ma Adobe Experience Manager jest bez wątpienia case study firmy Sony Interactive Entertainment zajmującej się rynkiem gier. Wyzwaniem w tym przypadku było zapewnienie lepszej obsługi dostępu do witryn internetowych z komputerów stacjonarnych, urządzeń do gier i urządzeń mobilnych, wprowadzanie częstszych aktualizacji witryn oraz ich treści, oraz przyspieszenie tworzenia nowych witryn i ich treści za pomocą własnego, wewnętrznego zespołu.
„Stopniowo zwiększając zainteresowanie użytkowników grą, możemy wprowadzić linki do zakupów lub szczegółowe informacje w odpowiednim momencie, aby poprawić współczynniki konwersji” - mówi Takehiro Akiba, Dyrektor ds. Zarządzania siecią, Departamentu Komunikacji Marketingowej i Dyrektor CRM, Sony Interactive Entertainment Japan Asia. „Ta metoda była zasadniczo niemożliwa w przypadku poprzednich systemów. Teraz gdy możemy tworzyć elastyczne witryny internetowe za pomocą Adobe Experience Manager, nie musimy martwić się ograniczeniami systemu, kosztami rozwoju ani czasem realizacji, rozważając ulepszenia witryny. Zamiast tego możemy skupić się na planowaniu i projektowaniu. Od teraz chcielibyśmy regularnie ulepszać witrynę" – podsumowuje Akiba.

Kampania internetowa w 1 dzień

Korzystanie z Enterprise CMS Adobe AEM to nie tylko możliwość szybkiego stawiania dobrych stron lądowania, ale także możliwości szybkiego przygotowania i uruchamiania kampanii reklamowych w internecie. Doskonale pokazuje to przykład telewizji internetowej TiVo, dla której integracja AEM była kamieniem milowym, umożliwiając zespołowi marketingowemu wdrażanie nowych i zróżnicowanych kampanii, budowania płynnej customer journey na swojej platformie handlowej, przeprowadzania  testów A / B i dostarczania bardziej spersonalizowanych treści.
„Rozwiązania Adobe Experience Cloud są kluczem do zrozumienia, czego chcą konsumenci i dostarczenia potrzebnych im produktów i usług - nawiązania relacji od momentu rozpoczęcia zakupów do zakupu i nie tylko” – powiedział Ted Malone, Wiceprezes ds. Produktów i usług konsumenckich, TiVo. Czy może być lepsza rekomendacja dla wszystkich firm działających w świecie online?

Spadek kosztów tłumaczeń

Firma Briggs & Stratton specjalizuje się w szerokiej gamie sprzętu outdoorowego i do zasilania, w tym generatorów, odśnieżarek i małych silników, które napędzają m.in. kosiarki. Posiadając tak dużą gamę produktów, ważne jest, aby klienci mieli wygodny i łatwy dostęp do wszelkiego rodzaju podręczników, instrukcji obsługi i katalogów. Oczywiście w obecnych czasach dostęp ten musi być umożliwiony w kanałach online, a same materiały łatwe do pobrania, przeglądania (bez względu na urządzenie) i wydrukowania oraz spersonalizowane pod użytkownika końcowego m.in. pod względem języka (firma używa 28 języków). Wszystkie te wymagania sprawiały, że praca nad materiałami była długa i pracochłonna, a jakiekolwiek zmiany wymagały kolejnych nakładów. Z pomocą przyszedł Adobe Experience Manager, który umożliwił znaczne skrócenie produkcji materiałów, ich szybką aktualizację oraz oczywiście obniżył koszty m.in. tłumaczeń o około 25%. Ponadto udało się zwiększyć o około 15% wykorzystanie dotychczasowych treści.

Wyższy współczynnik otwarć oraz kliknięć

Jedną z branż, gdzie zachowanie konsumentów i otoczenie rynkowe zmieniło się najbardziej przez ostatnie lata, jest branża samochodowa. O ile jeszcze kilka lat temu osoby chcące zakupić nowe auto odwiedzały strony dealerów wielokrotnie, o tyle w ostatnim czasie robiły to zaledwie średnio 2,6 raza. Oznacza to, że odwiedzały one strony dealerów dopiero wtedy gdy już wiedziały, co chcą kupić. W wyniku tak znacznego spadku osobistych interakcji na linii klient – producent, konieczne było użycie narzędzi, dzięki którym firma będzie mogła lepiej poznać oraz zrozumieć swojego klienta.
Nie inaczej było w przypadku znanej japońskiej marki, jaką jest Nissan, która zdecydowała się na implementację rozwiązań Adobe Experience Cloud. Dzięki tym innowacjom udało się między innymi zwiększyć współczynniki konwersji poprzez optymalizację contentu, uzyskać wyższe o 200% współczynniki otwarć oraz klikalności w kampaniach e-mail. Oczywiście wszystko to przełożyło się na wzrost sprzedaży samochodów tej marki.

Przestawienie się na „mobile first”

Korporacja Kao rozwija produkty z dziedziny pielęgnacji urody, opieki zdrowotnej oraz działalnością w zakresie tkanin i artykułów gospodarstwa domowego. Każdego roku firma wprowadza na rynek ponad 1000 nowych produktów, do których obsługi potrzebuje ponad 250 stron www oraz ponad 500 tys. innych zasobów cyfrowych. Oczywiście zasoby te muszą być dostępne w wielu wersjach językowych oraz na wielu urządzeniach. Dzięki użyciu Adobe Experience Manager firma Kao rozpoczęła tworzenie szablonów do stworzenia strony internetowej dedykowanej urządzeniom mobilnym. Była to odpowiedź na stale i szybko rosnący udział urządzeń mobilnych jako źródeł ruchu na firmowych stronach na całym świecie.
Dzięki implementacji rozwiązań Adobe udało się zwiększyć o 20% szybkość aktualizacji stron mobilnych, uprościć przepływ pracy, zapewnić większą elastyczność i tworzyć lepsze projekty niezależnie od posiadanego potencjału programistycznego.

Więcej historii sukcesu klientów Adobe AEM znajdziesz na stronie Adobe.

You may also like:

Historie sukcesu klientów Adobe AEM

Produkty

Historie sukcesu klientów Adobe AEM
  • Kogifi Team
  • 08-04-2021
Dla kogo jest Adobe AEM?

Produkty

Dla kogo jest Adobe AEM?
  • Kogifi Team
  • 23-03-2021

Używamy plików cookie w celu świadczenia usług i funkcji oferowanych na naszej stronie internetowej oraz w celu poprawy jakości obsługi. Więcej!